وبلاگ بوکس احمد حسن پور

تکنیکها و تمرینات بوکس-خبرها-مسابقات- قهرمانان و ...

وبلاگ بوکس احمد حسن پور

تکنیکها و تمرینات بوکس-خبرها-مسابقات- قهرمانان و ...

مشاوره بوکس از راه دور

شما میتوانید کلپ ویدئوی کم حجمی از تمرینات خود تهیه کنید و برای من بفرستید. من ضعفها و قوتهای شما را بهتان یادآور میشوم.

آیتمهایی که میتونید بفرستید:

از کیسه زدنتون

میت زدن

شادو زدن

کیسه دوسر گیر

تمرینات باشگاهی

بازی بوکستون

شادو روبروی هم

و...

امیدوارم بتونم خدمتی هرچند کوچک به جامعه ورزش بوکس بکنم.با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما.


آدرس ایمیل من: sorena.13@hotmail.com

مطلب پست آینده را شما انتخاب کنید

مطالبی که دارم برای پستهای بعدی آماده میکنم:


- تأثیر سکس یا فعالیت جنسی بر تمرین یا مسابقه در بوکس.


- تغذیه در ورزش بوکس.


- تکنیکهای دفاعی بوکس.


- برنامه تمرینی هفتگی بوکس.

شما اولویت اول دوم و سوم را انتخاب کنید. هر کدام را انتخاب کنید پست بعدی خاهد بود.


دوستان عزیز-شما با پرسیدن سوال و یا درخواست نوع مطالب میتواند در جهت پیشبرد بهتر و مفیدتر این وبلاگ به من کمک کنید.
این وبلاگ شماست, شما که به عنوان جامعه بوکس و یا علاقه مند به بوکس هستید. پس در پیشبرد هرچه بهتر وبلاگ خود, با نظرهای مفیدتون همیاری کنید.
با سپاس از شما.


دفاع کردن

چند نکته در باب دفاع کردن: شاید همه ما بارها به اینکه چطور بوکس کنیم و یا دفاع کنیم فکر کرده ایم و توصیه هایی از طرف دوستان و یا مربیان محترممون در این خصوص شنیده ایم. من هم میخام به این توصیه ها اضافه یا تأیید کنم.


- اولین نکته اینه که باید آرامش یا خونسرد بودن رو فراموش نکنیم. دوم نفس گرفتنه. تنفس یعنی انرژی. پس نفس گرفتن را همیشه مورد توجه قرار بدید. اگر در هنگام تمرین دچار اضطراب یا ترس شدین به حریف تمرینیتون بگید که ارومتر باهاتون کار کنه یا اینکه از مربیتون بپرسید که باید چکار کنید و در زمان مسابقه در زمان استراحت با مربیتون حرف بزنید, این کار باعث میشه ذهن و بدنتون عملکرد بهتری داشته باشه.


-دستهاتون را بالا نگه دارید, آرنجتون را پایین نگه دارید, سرتون را حرکت بدید.


- با بیهوده چرخیدن دور رینگ انرژیتون را هدر ندین. زمانی که حریف حمله میکنه کافیه یک گام به عقب بکشید یا پیووت(چرخش) کنید. درست مثل ماتادورها(گاوبازها) که با یک چرخش از سر راه گاو کنار میرن, و یادتون نره بلا فاصله پشتش ضربه بزنید.



-هرگز بدنتون را به عقب خم نکنید. چشمهاتون را نبندید, البته برای تازه کارها کمی مشکله که وقتی ضربه میخورن چشمهاشون را باز نگه دارن به حریفتون بگید آرام باهاتون تمرین کنه تا بتونید چشمهاتون را به دیدن ضربات عادت بدین. تمرینات را با دور اهسته انجام بدین تا مشتهای هم رو ببینید.


-زمینی که توش قرار گرفتین ملک شماست پس با ضد حملات سنگین ازش دفاع کنید. بعدش پیووت کنید و جابجا بشید تا مورد ضد حمله قرار نگیرید. حملات حریف را بدون پاسخ نذارید.


-هیچوقت منتظر نمونید تا حریف همه ضرباتش را بزنه و بعد نوبت به شما برسه. وسط حمله اش بهش حمله کنید. خیلی از بوکسرهای سرعتی با بلوکه کردن همه ضربات حریف فرصت ضد حمله را ازدست میدن.


- باید از دستهاتون استفاده کنید. دستهای شما صلاح شماست پس شلیک کنید.

توضیحی در باب مطالب وبلاگ

با سلام خدمت بوکسرها و دوستان عزیز.

نکته ای به نظرم اومد که باید ذکر کنم و خیلی هم اهمیت داره.

تمرینات و توصیه هایی که در این وبلاگ میبینید, همونطور که میدونید مربوط به بوکس است. اما ما دو شیوه بوکس داریم یا بهتر بگم دو سطح بوکس وجود داره اول حرفه ای وبعد آماتور.

بوکسرهای حرفه ای به قدرت و استقامت به مراتب بیشتر از آماتورها احتیاج دارن. به عکس در بوکس آماتور میل به سرعت بیشتره  چون تعداد راندها 3تا راند 3 دقیقه ای (و یک دقیقه استراحت مابن هر راند) است و امتیازی محاسبه میشه, تعداد ضربات بیشتری رد وبدل میشه پس نیاز به سرعت و بهتر بگم, حرکات و واکنشهای انفجاری بیشتره. به زبان ساده تر ضربان قلب میبایست زود بالا بره و زود هم پایین بیاد.

یک مثال تمرینی برای بهتر فهمیدن موضوع:

دویدن:

-در سطح بوکس حرفه ای دویدن هایی که استقامت عضلات و قلب را بالا میبره بیشتر مورد توجه قرار میگیره. (مثل 5 تا 8 کیلومتر دویدن در روز)

-اما در مورد آماتورها دویدنهای تند و سریع و استراحت محدود بیشتر مورد توجه قرار میگیره. این نوع تمرین بدن را آماده واکنشهای سریع و سنگین میکنه و میباید ظرف مدت کوتاهی ریکاور بشه. برای این منظور از دوهای 100 متر 400 متر و800 متر بیشتر استفاده میشه. البته دویدنهای استقامت هم بسیار مفیده اما نباید در مورد آماتورها زیاد بهش پرداخت. چون سرعت واکنش را پایین میاره و روند ریکاوری را هم کند میکنه.

کیسه:

- شاید یک بوکسر حرفه ای 10 تا 30 دقیقه کیسه کار کنه تا استقامت خودش را افزایش بده.

- اما بوکسرهای آماتور 3 دقیقه محکم کیسه کار میکنن و سپس 1 دقیقه استراحت میکنن تا بدنشون ریکاور بشه. بسته به برنامه مربی امکان داره 3 تا 6 راند هم کار کنن.


پیروز باشید

نکاتی در هنگام تمرین کردن

-اول اینکه همیشه سعی کنید ریلکس و آرام باشید و به آرامی کیسه بزنید تا مدت زمان بیشتری بتونید ضربه بزنید.


-سعی کنید با تعادل و از روی فرم یا استایل یک بوکسر مشت بزنید. داشتن استایل بوکس به شما این امکان را میده که مدت زمان بیشتر و با کیفیت بهتر کیسه بزنید.

-اگر میخاهید برای کیسه زدن انرژی بیشتری داشته باشید با داشتن فرم مناسب و ضربه زدن اصولی به این خاسته خود میرسید.


-ضربه باید تند و تیز یا شُک دار زده بشه. نباید با غضب و عصبانیت ضربه بزنید. بعضی افراد دوست دارن خودنمایی کنن, جلو دیگران انرژی خودشون را بیخودی هدر میدن تا خودی نشون بدن. مطمئن باشید سودی که براتون در بر نداره , ضرر هم داره. این نوع تمرین کردن روند یادگیری و شکل گیری شما را منحرف میکنه بعلاوه چه کسی اهمیت میده که شما چطور کار میکنید یا کیسه میزنید؟

پس آرامشتون را حفظ کنید و و خوب نفس بکشید و انرژیتون را برای راندهای بیشتر نگه دارید.


_ تا وقتی که نواقصتون را برطرف نکردین تمرین نکنین. بعضی افراد در تمرین کردن زیاده روی میکنند و فشار بیش از حد به خودشون میارن و هدفشون تموم شدن جلسه تمرینه. اگه هر روز هفته را با شدت تمرین کنین بدون اینکه نواقصتون را رفع کنید مطمئن باشید خیلی زود ورزش بوکس را رها خواهید کرد.


- زیاد آب بنوشید. البته نباید به یکباره مقدار زیادی آب مصرف کرد چرا که ممکنه شمارو بکشه. باید جرعه جرعه و مداوم آب مصرف کرد. برای این منظور میتونید یک بطری کوچک آب معدنی بگیرید و با خودتون داشته باشید تا همیشه آب در اختیار داشته باشین. فراموش نکنین که کم کم بخورین و همیشه بخورین.


-توی هر باشگاهی که هستین یا میرین روابط دوستانه خود را گسترش بدین و یا دوستانی پیدا کنید و فراموش نکنید فروتن و سربه زیر باشید. شاید کسی به شوخی ضربه ای به شما بزنه. بهش تذکر بدین که نباید اینکارو بکنه. چون شما بیخبر ضربه خوردین ضعف یا توانایی شمارو نشون نمیده. پس نیازی نیست از کوره در برین یا بخاهید تلافی کنید. بجاش در تمرینات دوستانه توانایی خود را بهش نشون بدید. یادتون باشه که نباید به دنبال آسیب رسوندن به کسی باشید حتی در مسابقه یا رقابت واقعی.