وبلاگ بوکس احمد حسن پور

تکنیکها و تمرینات بوکس-خبرها-مسابقات- قهرمانان و ...

وبلاگ بوکس احمد حسن پور

تکنیکها و تمرینات بوکس-خبرها-مسابقات- قهرمانان و ...

دفاع کردن

چند نکته در باب دفاع کردن: شاید همه ما بارها به اینکه چطور بوکس کنیم و یا دفاع کنیم فکر کرده ایم و توصیه هایی از طرف دوستان و یا مربیان محترممون در این خصوص شنیده ایم. من هم میخام به این توصیه ها اضافه یا تأیید کنم.


- اولین نکته اینه که باید آرامش یا خونسرد بودن رو فراموش نکنیم. دوم نفس گرفتنه. تنفس یعنی انرژی. پس نفس گرفتن را همیشه مورد توجه قرار بدید. اگر در هنگام تمرین دچار اضطراب یا ترس شدین به حریف تمرینیتون بگید که ارومتر باهاتون کار کنه یا اینکه از مربیتون بپرسید که باید چکار کنید و در زمان مسابقه در زمان استراحت با مربیتون حرف بزنید, این کار باعث میشه ذهن و بدنتون عملکرد بهتری داشته باشه.


-دستهاتون را بالا نگه دارید, آرنجتون را پایین نگه دارید, سرتون را حرکت بدید.


- با بیهوده چرخیدن دور رینگ انرژیتون را هدر ندین. زمانی که حریف حمله میکنه کافیه یک گام به عقب بکشید یا پیووت(چرخش) کنید. درست مثل ماتادورها(گاوبازها) که با یک چرخش از سر راه گاو کنار میرن, و یادتون نره بلا فاصله پشتش ضربه بزنید.



-هرگز بدنتون را به عقب خم نکنید. چشمهاتون را نبندید, البته برای تازه کارها کمی مشکله که وقتی ضربه میخورن چشمهاشون را باز نگه دارن به حریفتون بگید آرام باهاتون تمرین کنه تا بتونید چشمهاتون را به دیدن ضربات عادت بدین. تمرینات را با دور اهسته انجام بدین تا مشتهای هم رو ببینید.


-زمینی که توش قرار گرفتین ملک شماست پس با ضد حملات سنگین ازش دفاع کنید. بعدش پیووت کنید و جابجا بشید تا مورد ضد حمله قرار نگیرید. حملات حریف را بدون پاسخ نذارید.


-هیچوقت منتظر نمونید تا حریف همه ضرباتش را بزنه و بعد نوبت به شما برسه. وسط حمله اش بهش حمله کنید. خیلی از بوکسرهای سرعتی با بلوکه کردن همه ضربات حریف فرصت ضد حمله را ازدست میدن.


- باید از دستهاتون استفاده کنید. دستهای شما صلاح شماست پس شلیک کنید.

نظرات 3 + ارسال نظر
محمد شنبه 28 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:18 ق.ظ

بابا تو دیگه کی هستی ایول وبسایت جامعیه منتها میتونه بهتر از این باشه

شما میتونی توی بهتر بودن و همچنین جهت دهی این وبلاگ سهیم باشی. نظرات و پیشنهادهایی که میدی به بهتر شدن وبلاگ کمک بزرگی میکنه. هدف من از این وبلاگ, انتشار هر نوع اطلاعات و تجربیاتم در رابطه با ورزش بوکس در جهت پیشرفت جامعه بوکس شهر و کشورمه.

حسیین عباسی جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:10 ب.ظ

سلام وبلاگتون عالیه شما با افتخار لینک شدید

مرسی آقا حسین. آدرس وبلاگتون را نذاشتین.

محمد جواد چهارشنبه 22 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:31 ب.ظ http:// ندارم

سلام خسته نباشید واقعا ممنونم از وبلاگی که درست کردین
میخواستم بگم من وقتی ضربه میاد سمتم چشامو ناخداگاه میبندم خیلی سعی میکنم نبندم اما بسته میشه
گارد هم نمیتونم خوب بگیرم لطفا راهنمایی کنید منو یه دنیا ممنون میشم

محمد جواد- با حریف تمرینیت آروم کار کن. دور آهسته یعنی ضربات و حرکاتتون را به کندی انجام بدین. بعد وقتی ضربات به سمتت میاد بذار بهت برخورد کنه. حریف تمرینیته دیگه آهسته و کم جون ضربه میزنه. پس میتونی با خیال راحت ضربه بخوری بدون اینکه آسیبی ببینی. در طول این تمرین سعی کن چشماتو باز نگه داری و ضربات رو از ابتدای شروع تا وقتی که بهت میخوره رد گیری کنی. چند بار که ضربه را دیدی اونوقت سعی کن ردش کنی و روی ضربه واکنش نشون بدی. بعد از اینکه موفق شدی ضربه ها رو ببینی اونوقت یکی درمیون و با چشم باز ضربه میخوری و بعدی را رد یا دفاع میکنی. این بهت کمک میکنه هم چشمهاتو باز نگه داری. هم چشمهات به دیدین و شناختن ضربه ها عادت میکنه هم تمرینی برای ضد حمله یا دفاع انجام دادی.
پیروز باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد