وبلاگ بوکس احمد حسن پور

تکنیکها و تمرینات بوکس-خبرها-مسابقات- قهرمانان و ...

وبلاگ بوکس احمد حسن پور

تکنیکها و تمرینات بوکس-خبرها-مسابقات- قهرمانان و ...

برنامه تمرینی هفتگی-آمادگی جهت مسابقه

این برنامه با درخاست یکی از دوستان و با عجله طراحی کردم. سعید جان امیدوارم مفید واقع بشه. در صورت مفید بودن یا نبودن برگرد به وبلاگ و توی همین پست برای من و دوستان توضیح بده که چقدر مفید بوده.


خوب اول تغذیه: من باید خیلی کلی توضیح بدم و نمیتونم به جزئیات بپردازم.


زمان غذا خوردن: کی غذا خوردن مهمتر از چی خوردنه. شما فقط برنج و چربی و شیرینی را از غذات حذف کن. چرا که شما ظرف 15 روز میباید 5 کیلو وزن بدنت پایین بیاد. از همه مهمتر برنج غذای مناسبی نیست اما ماکارونی خوبه اما توی خوردنش زیاده روی نکن. هیچوقت نباید شکمت پر باشه و همیشه هم باید غذا بخوری. شیرینی هم به دلیایلی که در پستهای بعدی خاهم گفت چیزی برای شما نداره. فقط کربو هیدرات که توی غلات پیدا میکنی. مواد معدنی و پروتئین نیز توی حبوبات و گوشت و ماهی و سویا. و ویتامینها نیز از سبزیجات و میوه ها.


وعده های غذایی:


- صبحانه. هر چی دوست داشتی بخور. چربی نخور.

- میان وعده. سالادها و میوه ها. نوشیدنیها مثل شیر و آب میوه و آبجو(بدون الکل) نوشابه هم نخور.

- غذای اصلی یا ناهار. این سنگینترین وعده غضایی شماست. و این تأمین کننده و منبع اصلی انرژی شما برای تمرین روزانه است. ماکارونی. گوشت. ماهی. حبوبات. اما نباید زیاد بخوری که شکمت پر بشه.باید 3 تا 4 ساعت قبل از تمرینت بخوری.

- قبل از تمرین. حداقل یک ساعت قبل از تمرین. میوه و نوشیدنی یا سالاد هم میتونی بخوری.

- در هنگام تمرین. در هنگام تمرین دو بطری یکی برای نوشیدن که میتونی یک قاشق شکر و مقدار کمی نمک هم بهش اضافه کنی. به اندازه ای که طعم نوشیدنیت چندان تغییری نکنه. آب زیاد سرد هم استفاده نکن خنک باشه کافیه. یکی هم برای آب ریختن روی سر و صورت و نخاعت.

- بعد از تمرین یا ریکاوری. از میوه ها یا سالاد استفاده کن.

- شام. میوه یا سالاد. کم بخور. شام اگه غذا بخوری استفاده نمیشه و ذخیره میشه و به وزنت اضافه میکنه.


تمرین:

 

روزهای زوج برنامه تمرینی بوکس:شنبه، دوشنبه،4شنبه

  • 20 دقیقه گرم کردن: کشش- طناب و...
  • 10 دقیقه شادو ازاد یا جلو اینه.
  • 10 دقیقه شادو روبروی حریف. آرام ضربه بزنید تا گرم بشید.
  • 10 دقیقه تناب بزن ضربان قلبتو بالا ببر.
  • بوکس با حریف تمرینیت 3 راند 3 دقیقه ای. یک دقیقه استراحت مابینش.
  • 3 دقیقه کیسه دوسر گیر.و یک دقیقه استراحت.
  • سرد کردن بدن با تناب زدن نرم ویا کشش عضلات.
  • شکم و گردن.

نکته: اول هفته 4 راند. وسط هفته 5 راند و اخر هفته 6 راند 3 دقیقه ای با یک دقیقه استراحت مابینش. تا دو راند کیسه سنگین به برنامه بالا اضافه کن. میتونی دو راند بوکس کنی و بعد  3 راند کیسه و بعد کیسه دو سر گیر کار کنی و بعد سرد کنی.  یادت باشه توی تایم تمرین خوب فشار بیاری و شل نکنی و زمان استراحت واقعن نفس بگیری برای راند بعد. برای تک تک راندهای باقی مانده انرژی ذخیره کن و ابتدای راند را تند و اتشین شروع نکن که در آخر کم بیاری.


برنامه روزهای فرد:یکشنبه و 5شنبه برنامه دویدن.

برنامه دویدن را میتونی از بخش تمرینات پست مربوط به برنامه دویدن تمرینات متناسب با وضعیت خودت استفاده کنی.

برنامه دویدن میدانی:پیست دومیدانی.برنامه یک روز تمرینی.

  • دویدن 3200 متر. 3 دقیقه استراحت یا ضربان قلب به 60% باز گردد-
    به صفحه   نمودار مرزبندی تمرینات و  توان برو.
  • 400 متر سرعت(استقامت)- 3 دقیقه استراحت.
  • 200متر سرعت- دوبار تکرار 2و دقیقه استراحت مابینش.
  • 100متر سرعت 4 بار تکرار- یک دقیقه استراحت مابینش.

نکته: بین هر راند استراحت کن و توجه داشته باش که ضربان قلبت باید حتمن پایین بیاد. به نمودار توان و ضربان قلب برو و به نسبت سنت ضربان قلب مورد نظرت را پیدا کن. ضربان قلب باید برگرده به مرز گرم کردن. مثال برای یک فرد 20 ساله ضربان قلب بازگشت 120 ایده ال است.


استراحت: روزهای 3شنبه و جمعه نیز استراحت کن.


برنامه تمرینی روزهای استراحت: توجه داشته باش که یکی از تمرینهای زیر را انجام بدهی.

  • پیاده روی و کوهنوردی سبک و تفریحی. مثل یکی دو ساعت پیاده روی بر تپه های اطراف محل زندگی یا محیط سنگلاخ و کوهستانی و حتی سر بالایی های سبک. نباید به بدنت فشار بیاری.
  • دوچرخه سواری یکی دو ساعته و تفریحی. کورس نذار. موزیک مورد علاقه و نوشیدنی مورد علاقتو بردار و حد اقل 90 دقیقه دوچرخه سواری کن. ارام و از موزیک و نوشیدنیت لذت ببر. امروز روز استراحت شماست.
  • دویدن نرم 5 تا 8 کیلومتر.
نکته: 6 تا 8 ساعت در روز بخاب. زمان ایده ال 7 ساعت است.

منتظر نظراتت بعد از انجام تمرینات هستم.

پیروز باشی.

نظرات 26 + ارسال نظر
mostafa پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:36 ق.ظ http://mostafa3dw@gmail.com

با سلام خدمت شما
و تشکر بابت مطالب خوب سایتتون
لطفا در باره استفاده از کیسه بوکس در خانه توضیحاتی بدین
اینکه چه جنسی باشه با چی پر بشه
و موقع استفاده از دستکش استفاده بشه یا بانداژ دست
یه برنامه تمرینی هم برای افرادی که هیچ آشنایی با بوکس ندارن بدین
در پایان اگر کتاب خوب فارسی ، درباره بوکس سراغ دارید معرفی کنید
فکر کنم خیلی پر حرفی کردم
موفق باشید

و سپاس از شما. چشم حتمن نحوه ساخت کیسه خونگی و کتاب هم معرفی میکنم.

mostafa دوشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:53 ب.ظ

سلامی دوباره
ما همچنان منتظریم
.
.
.
.
بدرود

سعید دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:19 ب.ظ

سلام اقای حسن پور من تمرینات شما را انجام دادم خیلی مفید بود واقعا شما بهترین مربی هستید برای شما اروزی موفقیت می کنم

ممنون سعید جان شما به من لطف دارین. خاست و اراده خود شما بوده.

طلا چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:45 ب.ظ

سلام خسته نباشید من 2هفته دیگه مسابقه دارم خواهش میکنم کمکم کنید برنامه بهم بدین تاثیر داشته باشه من کونگ فو کار میکنم بیشتر روی ضربات دست و قوی شدن تکنیک های دستم میخوام ممنونتون میشم..

سلام.
من تجربه ای در کونگ فو ندارم. اما به عنوان یک رزمی کار توصیه هایی براتون دارم که امیدوارم بدردتون بخوره. براتون ایمیل میکنم.
پیروز باشید.

امیرعلی سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:33 ق.ظ

سلام .موضوع تمرین باکیسه جالب واصولی بود.من ازسال ۶۹ فعالیت بوکس دارم .خواستم تشکری کرده باشم

سپاس از شما امیرعلی عزیز.

شمه دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:48 ب.ظ http://alimogtader.blogfa.com

سلام آقای حسن پور من اول کنگ فو کار می کردم ولی ۲ ساله بکس کار میکنم ورزش خوبیه و از شما هم تشکر میکنم به خاطر مطالب خوبتون

حسین پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:23 ق.ظ

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه من وزنم زیاده اما عاشق بوکس جای که هستم مربی خوب نداره ومیخوام با بوکس وزنم را کم کنم باید جکار کنم خیلی ممنون میشم کمکم کنید مرسی از شما

علی دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 02:00 ب.ظ

با سلام محضر استاد حسن پور

20 روز دیگر مسابقات قهرمانی بوکس استان است و اگر امکان دارد یک برنامه قهرمانی به ایمیل حقیر ارسال کنید
نکته دیگر اینکه وزن بنده 71 کیلو است و میخواهم در وزن 69 بازی کنم

امیر یکشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 02:56 ق.ظ

سلام خسته نباشید
میخواستم بدونم یک بوکسور در سطح المپیک در روز چقدر تکنیک کار میکنه چقدر بدنسازی و چقدر هوازی؟ یا کلان در روز چند ساعتو به تمرین اختصاص میده؟

کیربزرگ جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 03:02 ب.ظ

درود
دوست عزیز من اگه بخوام تو مسابقه با کیرم به حریف ضربه بزنم ایا خطا هست یا خیر
چون من دست چپم قطع شده ایا امکانش هست که به جای دست چپ با کیرم مبارزه کنم ؟
ممنون

البرز میرزایی پنج‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1398 ساعت 11:17 ب.ظ

سلام استاد من خیلی علاقه دارم المپیک ۲۰۲۲ رو شرکت کنم در ورزش بوکس الانم تویه باشگاه بوکس دیباجی زیر نظر اقای علی دهقانی کار میکنم و چجوری میتونم به المپیک برسم ممنون

آرش علی اکبری سه‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 02:05 ق.ظ

سلام استاد وقتتون بخیر
من مبارز سبک سمی کنتاک هستم. 18 سال سن دارم با 177 قد و -60 وزن، در سه مسابقه ای که شرکت کردم سه تا طلا آوردم (البته مسابقه استانی) الان یه پنج ماهی میشه که کاملا ورزش رو کنار گزاشتم و سیگار و قلیون هم میکشیدم
17 مهرماه مسابقه کشوری ghf برگزار میشه من قصد دارم توش شرکت کنم. بدنم خام نیست و دود رو هم کاملا کنار میزارم و توانایی این رو در خودم میبینم که تو بیست روز به آمادگی برسم
اگر برنامه یا راهکاری برای من دارید ممنون میشم به من از طریق ایمیل اطلاع بدین.
باتشکر از مطالب ارزشمندتون
arash.aliakbarie@gmail.com

فرشاد سادات سه‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1398 ساعت 05:47 ب.ظ http://lmd-boxing.blogsky.com

سلام
من میخواستم بدانم در بوکس چه جوری باید ضربه دست را قوی ساخت
تشکر

amin چهارشنبه 15 آبان‌ماه سال 1398 ساعت 08:25 ب.ظ

سلام من سه ماه است که بوکس کار میکنم ولی وقتی که بوکس میکنم زیاد نمی تونم و کم میارم ۱۴سالمه اگه میشه یه برنامه برام ارسال کنید مرسی

علیرضا جمعه 8 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 02:37 ق.ظ

سلام ببخشید من میخواستم برنامه بدنسازی بوکسو بهم بگید که یک در میان میرم یه روز بوکس و یه روز بدنسازی چیکار کنم سرعتم کند نشه...و واسه اینکه نفس کم نیارم تو مسابقات چیکار کنم

محمدرضا سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 05:01 ب.ظ http://gravatar.com/

سلامبسیار متشکرم بابت سایت تون من روستایم وباشگاه دردسترس نداریم تراخدا کمکم کن استاد میخام قهرمان بکس بشم نمیدونم چطور برای ورود ومبارزه شرکت کنم من تمام کار هایی که گفتین انجام میدم وخود را کاملا اوماده میکنم از لحاض قدرت بدنی وفرز بودن این شمارم هست ممنون تون میشم ۰۹۱۸۶۵۷۲۱۵۹ تروخدا

Farzad سه‌شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 06:17 ب.ظ http://lmd-boxing.blogsky.con

من ۱ساله دارم کار می‌کنم میخام سرعت و قدرت بیشتر شه چکار کنم

علی چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 12:15 ب.ظ

سلام میخاستم بدونم روزی ۴تا۵ساعت بوکس تمرین میکنم و فقط جمعه ها استراحت میکنم ایا به بدنم ضرری میرسونه؟؟

غلامرضا جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1399 ساعت 02:38 ب.ظ

سلام استاد من بوکسرم ،درفتگی کتف داشتم جراحی کردم پیچ تو کتفم کذاشتن، ایا میشه دوباره ادامه بدم حرفه ای ،ورزشکاری میشناسی که این مشکل رو داشت و ادامه داد ممنونم خواهشن پیگیر باشین منتظرم..؟

غلامرضا جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1399 ساعت 02:41 ب.ظ

۰۹۱۶۹۵۰۱۶۰۶

زهرا دوشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 05:41 ب.ظ

من 7 ماه ک بوکس کار میکنم ولی اصلا خوب نیستم میخام پیشرفت کنم چکار باید بکنم

ناشناس شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1400 ساعت 10:40 ب.ظ http://Imd-boxing.blogsky.com

سلام من به یک برنامه خوب شما نیاز دارم و بکس هم روز های فرد میرم ولی شلوغه زیاد خوب یاد نمیدن میخام یک برنامه برا هر روز هفته شما بهم بدید بیکار هستم و میخام زود به نتیجه برسم ممنون از کمکتون.

سینا سه‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1400 ساعت 05:16 ب.ظ

سلام روزی یک ساعت و نیم ورزش بوکس زیاد نیست یا کم نیست ممنون میشم اگه جواب بدین

مهدی شنبه 12 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 01:52 ب.ظ

سلام خسته نباشید
ببخشید برنامه بدنسازی هم برای ورزش بوکس لطف کنید توضیح دهید.
وزن 78
قد 178

محمد یکشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 11:30 ب.ظ

سلام استاد خسته نباشی من تقریبا ۱۵ روز دیگر مسابقه دارم یه چند روزی مریض هستم فعلا امیدوارم زود خوب شم و تمرینات شمارو شروع کنم به امید موفقیت روزافزون برای همه❤️

رضا سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 11:55 ب.ظ

سلام من میخوام دوتا باشگاه بوکس ثبت نان کنم و شیش روز در هفته باشگاه برم تا بهتر یاد بگیرم کارم درسته یا نه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد