وبلاگ بوکس احمد حسن پور

تکنیکها و تمرینات بوکس-خبرها-مسابقات- قهرمانان و ...

وبلاگ بوکس احمد حسن پور

تکنیکها و تمرینات بوکس-خبرها-مسابقات- قهرمانان و ...

پاسخ و تبادل نظر با دوستان.

عابس:

ببینم به نظر شما چه ضرباتی رو بیشتر با هم پانچ کنی تاثیر بیشتری داره...؟
بعدشم میخواستم بدونم که بیشتر چه زمانی استیپ بک کنی ماثر تره و ضربه آخره چی بزنم...؟
یه چیز دیگه اینکه ضربه هایی که بیشتر به کیسه یا حریف میزنیم دو ضربه ای پاشه...،سه ضربه ای یا...!؟

واو پسر من چقدر سوال دارم...!!!


ضربات به دو صورت مستقیم و منحنی(هوک و آپر و ...) زده میشه. وقتی شما ضربات مستقیم میزنید حواس حریف به سمت جلو معطوف میشه و وقتی منحنی زده میشه حریف گاردش به طرفین متمایل میشه. از این واکنشهای طبیعی میتوان استفاده کرد. با ترکیب ضربات مستقیم و منحنی میتوان حملاتی موثرتر انجام داد که  در این امر میباید مهارت و هماهنگی لازم را کسب کنید که با تمرین بدست میاد.

برای مثال: > 1-2-3-2 >

فرض کنید هر چهار ضربه را به سر بزنید. ضربه یک و دو گارد حریف را به جلو جمع میکنه و احتمال خوردن ضربه 3(هوک دست جلو) فراهم میشه. و در ادامه که گارد حریف پس از هوک به راست متمایل شد ضربه دو مستقیم و با قدرت میتونه حریف را به سمت نابودی ببره.

حال: اگر 2 آخر را به شکم بزنی به مراتب میتونه موثرتر باشه چرا که گارد و حواس حریف کاملاً به بالا معطوفه و شکم بی دفاعه. یا اینکه ضربه یک را بالا نشون بدی بصورت فریب دادن و دو را به شکم بزنی و ضربه هوک را به سر و 2 آخر را باز به شکم بزنی. حریف نمیتونه در یک حمله همه جای بدن را کاور بده. پس باید برای گیر انداختن نقطه ای بی دفاع از بدن حریف هوشیار بود و برایش نقشه کشید.

مورد بعد در رابطه با استپ بک ((stepback که به معنی گام برداشتن به عقبه. (اگه منظور خاصی نداشته باشید که من متوجه نشده باشم). گام برداشتن به عقب روی ضربه حریف انجام میشه. وقتی حریف ضربشو پرتاب کرد شما یک گام به عقب میکشید(به عقب سُر میخورید) و مشت حریف با هوا برخورد میکنه. حریف باید با انرژی خودش مشتش را برگردونه و یا اینکه باید ضربه بعد را بزنه و به حمله ادامه بده. همین امر فضای زمانی برای تصمیم به عمل و نوع پاسخ شما فراهم میکنه.


مورد سوم که تعداد ضربات در هر ترکیب نیز پاسخ شما پیشتر داده شده. برای دیدن آن از منوی موضوعات وبلاگ/تکنیکهای بوکس- ده روش کیسه زدن را مطالعه کنید.

یا از اینجا وارد شود.   ده روش کیسه زدن

نظرات 1 + ارسال نظر
شاهین پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:42 ق.ظ

ممنون بابت مطالب خوب وبلاگتون
لطفا در باره نصب کیسه بوکس در آپارتمان هم یه کمی توضیح بدین

درود. سعی میکنم چند راه برای این مشکل پیدا و ارائه کنم. سپاس از شما.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد