وبلاگ بوکس احمد حسن پور

تکنیکها و تمرینات بوکس-خبرها-مسابقات- قهرمانان و ...

وبلاگ بوکس احمد حسن پور

تکنیکها و تمرینات بوکس-خبرها-مسابقات- قهرمانان و ...

یادداشتهای دوستان

سلام و سپاس از مطالب زیبای وبلاگتون
راستی ما هچنان منتظر معرفی کتاب برای بوکس و طریقه ی ساختن کیسه بوکس خانگی هستیم

دو سوال دیگه ام دارم
یک: برای استفاده از کیسه بوکس داشتن دستکش بوکس الزامیست یا نه فقط بانداژ کفایت می کنه
توی این خونه های اپارتمانی کجا و با چه ابزاری میشه یه کیسه بوکس رو آویزون کرد


 سلام و سپاس خدمت شما.

من دوتا کتاب آموزش بوکس دارم که البته قدیمیه:
- آموزش بوکس- نویسنده: هربرت زونن برگ  و ترجمه از محمد رضا مباشر-چاپ 1385 انتشارات بوستان

-آموزش بوکس: تألیف الن لاچیکا و دوگ ورنر- ترجمه از محمد حمت خواه-انتشارات عصر کتاب 1380

+ا کتاب دوم به منظر من بهتره.

البته تکنیکهای این کتابها قدیمیه و برای یاد گرفتن اصول پایه بد نیست. اما بوکس امروز متحول شده و با خواند کتاب نمیشه به یک مبارز تبدیل شد. اما برای فهمیدن اصول پایه خوبه. برا پیشرفت حتمن میباید به یک باشگاه بوکس برید.

در حال حاضر من به غیر از این دو کتاب نمیشناسم.

+ در رابطه با ساختن کیسه بوکس: شما میتونید از نوعی برزنت که برای روکش کانتینر ها بکار میره استفاده کنید. برای تهیه اون به تودوزی های اتومبیلها مراجعه کنید.

عرض این برزنتها بین 90 تا 110 سانت است. با همین عرض و طول 120 تا 150 سانتیمتر مناسبه.

داخل اون از دو بخش تشکیل میشه. یک لایه 1 یا دو سانتی فوم(نوعی فوم که مثل تاتامی است) به صورت استوانه ای داخل کیسه میذارید بطوری که سرتاسر کیسه رو پوشش بده. برای مثال عرض کیسه اگه برزنت با عرض 100 سانت و طول 140 داشته باشید میباید یک لایه فوم هم به همین ابعاد تهیه کنید. پس از ساخت کیسه بصورت مدور داخل کیسه بذارید. سپس داخل کیسه را پر از پارچه دم قیچی میکنید که میتونید از خیاطیها تهیه کنید. 

من چند بسته کیسه زباله میگرفتم و به چند خیاطی میدادم و اونا هم پارچه های ریز و درشت دم قیچی که دور میریزن را توی کیسه میریختن و من هر هفته کیسه ها را جمع میکردم. البته باید بهشون تذکر بدین که از ریختن سوزنهای شکسته بین پارچه ها خودداری کنند.

خوب حالا یک لایه برزنت داریم و بعد یک لایه 1 تا 2 سانتی فوم و بعد هم بخش اصلی یا گوشه کیسه که خرده پارچه است.

مزیت این نوع کیسه اینه که از وزن مناسبی برخورداره و موقع ضربه زدن کوبیده نمیشه. من در پستهای بعدی بصورت تصویری این کیسه را نشون خاهم داد.


برای کیسه زدن حتمن بانداژ ببندید. البته پیشنهاد خودم اینه که بدون بانداژ و با دست خالی هم ضربه بزنید تا دستتون و مچتون ساخته بشه. اما خیلی با احتیاط و از مشتهای سبک و نرم شروع کنید.

دوم اینکه شما باید از بانداژ و دستکش کیسه استفاده کنید. و تمرین کیسه با دستکش بوکس هم فراموش نکنید. در کیسه زدن با همه روشها تمرین کنید. هر کدام مزیتهایی داره که میتونید ازش برای ساختن مشت خود و حالت دادن دست خود استفاده کنید.

من خودم بیشتر از دستکش بوکس استفاده میکنم. گاهی هم فقط  با بانداژ  کیسه میزنم.


-برای آویزان کردن کیسه از سقف فلزی از انواع بستها میتونید استفاده کنید که در آینده من انواعشو میذارم. برای سقفهای بتونی هم میتونید از نوعی بولت فشاری استفاده کنید. بتن را سوراخ کرده و بولت را کار میذارید و با بستن پیچ بولت ته بولت که داخل بتنه بزرگ میشه و محکم توی بتن گیر میکنه.

و یا اینکه از دستگاهای بوکس خانگی استفاده کنید و مثل دستگاهای بدنسازی خونگیه.

راهای دیگه هم هست که به زودی خاهم گذاشت.


 امیدوارم مفید واقع بشه. پیروز میدان باشید.
نظرات 9 + ارسال نظر
مصطفی سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:25 ب.ظ

سلامی دوباره
با تشکر از شما بابت پاسخ به سوالات

یه سوال دیگه
بعضی از دوستان مگن از خاک اره هم میشه برای پر کردن کیسه استفاده کرد
بنظر شما کدوم بهتره خاک اره یا پارچه

معید باشید

کسایی که تجربه دارن میدونن که خاک اره بعد از مدتی کوبیده میشه و قسمت پایینش خیلی سنگینتر از بالاش میشه و این باعث تعادل بد کیسه هنگام مشت زدن میشه. وقتی که ترکیب ضربات پایین و بالا میزنید یک مشت شما به بخش خیلی نرم و مشت دیگه شما به بخش بسار سخت کیسه برخورد میکنه. همچنین باعث خراب شدن و پاره شدن سریع کیسه میشه. زمانی که مشت به کیسه زده میشه ذرات خاک اره توی هوا پراکنده میشه و همون ذرات را شما استنشاق میکنید که برای سیستم تنفس بسیار مضره. اگه کیسه پاره بشه برای تعمیرش بخاطر کثیفیش کسی حاضر به تعمیرش نمیشه در صورتی که کیسه حاوی تیکه پارچه براحتی خالی و پر و تعمیر میشه.
پیروز باشید.

علی سلطانی بوکس خوزستان-ایران-جهان پنج‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:00 ق.ظ http://www.boxingkhozstan.blogfa.com

با سلام و خسته نباشید حضور برادران عزیزم در این وبلاگ

نیمه شعبان مبارک باد - مطالب تان عالی است

التماس دعا

محمد پنج‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:25 ب.ظ

باسلام کتابایی که شما گفتیدو من دارم داخل کتابخانه آستان قدس هست کتابای جالبتر و قدیمیتریم هست من از همشون کپی گرفتم.یکی از کتابها بنام چگونه قهرمان شویم.بهترین چیز برای پر کردن کیسه تیکه های چرمه!!سر قیچی که کیسه سنگین نمیشه که!!!حدودا باید کیسه 30کیلو باشه.

حق با شماست- چرم بسیار عالیست. اما چند درصد میتونن به چرم دسترسی آسان و رایگان داشته باشند؟
اما پارچه در دسترس همه هست و همه میتونن به راحتی پیدا کنند و استفاده کنند. حتی لباسهای کهنه خود و خانواده رو میشه تیکه تیکه کرد و بکار برد.

reza یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:35 ق.ظ

سلام و خسته نباشید.

یه سوال داشتم ازت که برای بوکس کار کردن حتما باید رفت باشگاه؟؟ نمیشه از روی کتاب ها یا ... و در خانه این کارو کرد؟؟

ممنون

درود بر رضای عزیز. بله میشه کار کرد. اما به این بستگی داره که چه تصویری از بوکس داشته باشی.اگه بوکس را به عنوان یک ورزش مبارزه ای میبینی خوب کسانی باید به عنوان حریف یا مبارز روبروی شما باشند تا فنون خود را تمرین کنی. اگه به عنوان یادگیری مشت زنی به سبک بوکسرهاست میشه بدون حریف و با کتاب هم تمرین کرد. اما تضمینی نیست که روبروی یک بوکسر بتونی از خودت دفاع کنی. البته تمرین باشگاهی یادگیری را سرعت و وسعت میبخشه و در واقع یاد گیری کاربردی و عملی است. هرچی سطح بوکس یا مهارت همباشگاهی ها بالاتر باشه یادگیری نیز از کیفیت بهتری برخورداره. پس تمرین در باشگاه بهتر از کتابه. مگر اینکه باشگاه مناسبی در دسترس نباشه. هرچند که ایندو با هم توصیه میشه- هم مطالعه و هم تمرین با هم لازمه یه بوکسر خوبه.
پیروز باشی.

علی جلالی یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:35 ب.ظ

حالا با چی باید کیسه بوکسو پر کرد؟مثلا پارچه پنبه ماسه؟
چجوری؟

با درود.
کیسه را باید با خورده های چرم که کوبیده نمیشه و یا با پارچه های دم قیچی پر کرد چون کوبیده نمیشه و از تراکم و سفتی و وزن مناسبی برخورداره.
خیاطی ها معمولا این پارچه هاشون را بیرون میریزند. شما میتونید این زباله های خیاطی ها را جمع اوری کنید و از اون برای پرکردن کیسه هاتون استفاده کنید. فقط داخل کیسه دورتادرش از ابری فشرده استفاده کنید. که معمولا ضخامتش 1.5 سانته.

shayan چهارشنبه 29 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:40 ق.ظ

سلام میخواستم بدونم برای کیک بکس چه نوع کیسه بکسی خوبه؟خصوصیاتش؟ چرم باشه؟فوم باشه؟برزنت؟لطفا خصوصیاتشو بگین ممنون.

Mohammadreza پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 06:58 ق.ظ

سلام و خسته نباشید .ببخشید یه سوال بنده دیشب با یک کیسه بوکسی که تازه خریده بودم تمرین کیک بوکسینگ کردن و اون موقع بدنم گرم بود و سنگین کار میکردم با کیسه و احساس دردی هم نداشتم اما شب که خوابیدم دیدم روی روی پام درده و باد کرده .ایا دلیلش چی میتونه باشه غیر استاندارد بودن کیسه بوکس؟

ملینا شنبه 21 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 10:06 ب.ظ

سلام میخواستم بدونم ایا از کیسه بوکس فومی هم خاکی یا چیز دیگه ای میریزه
و اینکه کسی که مبتدیه کیسه بوکس فومی براش مناسب هست

امین جمعه 2 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 10:14 ق.ظ

سلام من یک کیسه از جنس برزنت درست کردم میخاستم بدونم داخلشو با کمی خاک اره و تیکه پارچه پر کنم خوبه یا تیکه پارچه تنها باشه بهتره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد