وبلاگ بوکس احمد حسن پور

تکنیکها و تمرینات بوکس-خبرها-مسابقات- قهرمانان و ...

وبلاگ بوکس احمد حسن پور

تکنیکها و تمرینات بوکس-خبرها-مسابقات- قهرمانان و ...

چند ترکیب برای چپ گاردها

قبل از اینکه ترکیب حرکات و ضربات رو بذارم ابتدا باید یه توضیحی بدم.

اول اینکه بوکسرها از نظر گارد یا استایل به دو دسته چپ گارد و راست گارد تقسیم میشن. در انگلیسی به راست گارد ها که معمولن بیشتر بوکسر ها هستن Orthodox  گفته میشه و به چپ گاردها Southpaw گفته میشه و من امروز میخام چند ترکیب رو برای چپ گاردها بر علیه راست گاردها معرفی کنم و امید وارم مفید واقع بشه.


1-2b-3-2

جب - چپ مستقیم  - جب – هوک چپ.    

با ضربه دست راست مستقیم شروع میشه پشتش چپ مستقیم و در ادامه جب و در آخر هوک قدرتی دست چپ رو میزنین. شما با زدن سه ضربه مستقیم پیاپی حواس حریف روبه جلو مشغول میکنین و همچنین گارد حریفتون به سمت جلو متمایل میشه و باعث میشه حریف گیج بشه و کمتر به ضربات طرفین فکر کنه و هوک آخر شما  به هدف بخوره.


1-2-3b


2 - 1  - گام به داخل(جلو) – هوک به بدن.

این ترکیب زمانی کاربرد داره که حریفتون گاردش رو بالا نگه میداره. در این شرایط  کمی داخل برین و شروع کنین. ابتدا جب و بعد چپ مستقیم بزنید و خیلی سریع گامی به داخل بردارین و با هوک چپ به پهلوش ضربه بزنید. دقت کنین که توی گام ورداشتن میباید سریع باشین.


1-2b-3b-2

1 – ضربه 2 به بدن  - 3 یا هوک راست – 2 مستقیم.

ضربه یک رو بزنید و بلافاصله ضربه 2 مستقیم و محکم به ناحیه زیر شکم بزنید و سپس هوک راست قوی خودتون به پهلوش بزنید اگه صدای هقش در اومد بیاین بالا ضربه دو مستقیم رو به صورت وارد کنید. اگه ضربه 2 شما به شکم حریف با آرنج  دفاع شد و اگه دیدید که حریف شکه شده یا ضربه شما تأثیر داشته ضربه هوک راست رو به پهلو بزنید و سپس با  2 مستقیم وسط گارد بزنید.(میتونید ضربه 3 به بدن یا سر بزنید- هوشیار باشید و آنی تصمیم بگیرید)


بازم ترکیبهای جدیدی با کلیپ ویدئوی میذارم. چند ضد حمله هم دارم که بعد خاهم گذاشت. با نظراتتون منو یاری کنید. چون مطالب رو از سایتای خارجی میگیرم ترجمش وقت گیره. البته تجربیات خودم رو هم اضافه میکنم و اگه دوستان سوالی یا کمکی احتیاج داشته باشن من دریغ نمیکنم- من مدرک مربیبگری درجه سه دارم.

نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:09 ق.ظ

سلام مطالبتون خیلی مفید لاااااااااااااااااااااااااااااایک
ازمسابقاتmanny pacquiao بیشتر بزارید ممنون

بوکسور پنج‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:51 ب.ظ

سلامی گرم به استاد عزیز
میخواستم اگه موردی نبست از تجربیاتتون بهره ببرم
میخواستم لطفی کنین و چند کتاب بهم معرفی کنین
مثلا چه کتاب روانشناسی؟ تغدیه؟ فکر کنم کتابی که مربوط به بوکس بشه نداریم متاسفانه یا هر چیزی که به نظرتون یک مربی باید بدونه
چون قصد دارم مربی بوکس بشم البته من مربیگری امادگی جسمانی دارم و به نظرم چون بوکس نیاز به امادگی جسمانی بالا داره چرا با هم ترکیبشون نکنم ( الان فکر کنم توو دلتون دارین میگین این دختره کم داره یک روز میاد میگه میخوام مبارز باشم یک روز میگه میخوام مربی باشم ولی خوب دوست دارم اگه خدا بخواد هر 2رو با هم داشته باشم فکر کنم بشه چون یاد دادن به دیگران مروری واسه خودمه)
به هر حال ارزو بر جوانان عیب نیست و من میخوام مربیگری رو تجربه کنم و دوست دارم لایق نام مربی باشم

سلام بانو.
مربی شدن با مطالعه حاصل نمیشه. تجربه لازم را باید داشته باشید. معمولا بهترن بوکسر ها تبدیل به مربیان برتر میشن چراکه خودشون از نظر فیزیکی و روانی راه پیمودن و از درکی حاصل از تجربه برخوردارند.
شما میتوانید در زمینه مشاور و یا مربی آمادگی جسمانی در زمینه های مختلف باشد. شما میتونید برای آمادگی جسمانی ورزشکارهای رشته های گوناگون ورزشی یک مربی باشد اما مربی اختصاصی یک ورزش بودن مشکل است. مگه ممکنه من با مطالعه و دیدن بازی های زیاد فوتبال مربی فوتبال بشم؟ اما میتونم برای آمادگی جسمانی شون و با کمی شناخت از فیزیولوژ و بیو مکانیکی این ورزش تمرینات مناسبی را پیشنهاد بدم.
کتابهای بوکس به زبان فارسی زیاد نیستند. من دو کتاب دارم که میتونم براتون بفرستم اما به زبان انگلیسی است.
بهم ایمیل بزنید.
ahmadhassanpour13@gmail.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد